Od czego zacząć marketing internetowy?

Od czego zacząć marketing internetowy?
100 shoppers
Widżet buy box

Kiedyś, jeśli chciało się dotrzeć do jak najszerszego grona osób, z informacją o ofercie usługowej, umieszczało się reklamę w radiu, telewizji, w gazetach, rozwieszało się ulotki na słupach, albo rozdawało się je potencjalnym klientom. Obecnie, jeśli chcemy zaistnieć w świadomości ludzi, że jesteśmy i oferujemy konkretne usługi, powinniśmy skorzystać z możliwości jakie daje nam internet. Po pierwsze taka forma marketingu daje nam szansę dotarcia do naprawdę sporego grona ludzi, po drugie może się okazać znacznie tańsza i po trzecie, może być bardziej atrakcyjna.

Możliwości mamy tutaj sporo, dlatego warto się zastanowić od czego chcemy rozpocząć nasze działania.

Zobaczmy jakie mamy możliwości

Jeżeli chodzi o marketing internetowy, to tak naprawdę mamy tutaj kilka opcji do wyboru, a co się z tym wiąże, powinniśmy się dokładnie zastanowić, która z nich może się okazać najbardziej korzystna w naszym przypadku. Czy pozycjonowanie, umieszczanie banerów, rozsyłanie reklam, marketing szeptany? Warto porozmawiać ze specjalistami w tej dziedzinie i dowiedzieć się, czy od razu powinniśmy sięgać po te wszystkie dostępne działania, czy na początek powinniśmy wybrać jedno z nich i sprawdzić jakie efekty dzięki temu uda nam się uzyskać.

Dodatkowo trzeba jeszcze powiedzieć, że możemy faktycznie korzystać z jednego rozwiązania, ale jeśli chcemy osiągnąć jeszcze lepszy efekt, możemy próbować łączyć je wszystkie, co da nam możliwość dotarcia do jeszcze większej grupy osób.

O tym pamiętajmy

Zazwyczaj jest tak, że swoje działania powinniśmy zacząć od marketingu internetowego, który będzie opierał się na pozycjonowaniu. To oznacza, że musimy wybrać kilka najistotniejszych fraz, po których klienci mogą szukać oferowanych przez nas usług, później pozwolić na napisanie kilku tekstów, które nie będą widoczne dla klientów, ale będą widoczne dla odpowiednich programów.

To one właśnie na podstawie tych fraz kluczowych i ich prawidłowego wykorzystania, będą decydowały jak wysoko w wynikach wyszukiwania ma się wyświetlać nasza strona internetowa. Im będzie ona wyżej, tym więcej osób będzie na nią wchodziło, tym większa będzie szansa na to, że przynajmniej część z tych osób na niej zostanie i skorzysta z naszej oferty. Jednak pozycjonowanie jest bardzo dynamiczne, dlatego cały czas trzeba pilnować, na którym miejscu się znajdujemy.

Zobaczmy jakie są możliwości działania poprzez marketing internetowy. Następnie na spokojnie przeanalizujmy, które rozwiązanie będzie dla nas najlepsze. Możemy zacząć od konkretnego, albo od razu wykorzystać wszystkie.