Generacja Z – charakterystyka pokolenia internetowego
Kołdry półpuchowe
Nazywane jest także pokoleniem internetowym oraz generacją C – od angielskich słówek „connect, communicate, change”, odnoszących się do kontaktu przez internet, komunikacji i zmiany. Przedstawiciele pokolenia Z jeszcze studiują już dopiero wkraczają na rynek pracy. Różne źródła inaczej klasyfikują osoby ze względu na datę urodzenia. Według niektórych źródeł do pokolenia Z należą osoby urodzone w latach 90., inne za generację C uważają urodzonych w latach 1990-1997, a jeszcze inne twierdzą, że są to osoby, które na świat przyszły po 2000 roku. W każdym razie są to osoby należące do młodszego pokolenia, dobrze obeznane z internetem i nowymi technologiami, które stanowią dla nich narzędzie pogłębiania wiedzy. Dla wielu przedstawicieli pokolenia Z cyfrowy świat istniał od zawsze. Osoby te nie pamiętają czasów bez internetu.
Charakterystyka pokolenia Z
Osoby należące do pokolenia Z mają kilka wspólnych cech, które łączą ich jako generację.
Pokolenie C to przedsiębiorcze osoby z wielkimi planami na przyszłość (w przeciwieństwie do zagubionego pokolenia X, któremu brak konkretnych celów). Generacja ta czerpie swoją wiedzę z internetu i jest przyzwyczajona do szybkiego wyszukiwania informacji oraz do dzielenia się swoją wiedzą w sieci. Osoby urodzone po 2000 roku nie znają już świata bez nowych technologii. Chętnie korzystają z nowoczesnych urządzeń, ale są świadomi zagrożeń, które czyhają w internecie. Od ręcznym zapisków wolą pisanie na komputerze. Korzystają z mediów społecznościowych, gdzie wymieniają informacje i budują relacje społeczne. Nie boją się poznawania nowych ludzi i podróżowania do nowych miejsc.
Generacja Z na rynku pracy
Ludzie z pokolenia Z dopiero wkraczają na rynek pracy lub dopiero na niego wkroczą (jeszcze studiują). Nie przywiązują się do jednego miejsca pracy, dlatego w ciągu swojego życia na pewno zmienią ja kilkanaście razy.
Jest to związane również z nowymi możliwościami i rynkiem pracownika, a nie pracodawcy. Coraz więcej przedsiębiorczych osób ma plan założenia własnego biznesu. Pokolenie Z dobrze odnajduje się w branżach związanych z nowymi technologiami, animacją i grafiką komputerową, programowaniem, projektowaniem stron internetowych, tworzeniem gier i aplikacji. Od pracodawcy oczekują satysfakcjonującej płacy. Mają dość duże wymagania i wykazują słabą lojalność. Trudno jest im żyć bez internetu i dostępu do social mediów. Ze względu na ciągły kontakt przez internet, pokolenie Z ma trudność z nawiązaniem kontaktów bezpośrednich. Podobnie jak pokolenie Y, generacja Z ceni sobie elastyczność miejsca i godzin pracy. Odległość nie jest dla nich przeszkodzą.
Dzięki internetowi i nowym technologiom mogą łączyć się z ludźmi na całym świecie. Cenią sobie praktyczność i szybkość w działaniu.
Polecane artykuły
Antykoncepcja wrogiem powiększania rodziny
szafki przedszkolnehttps://www.mebleblackart.pl/naroniki-z-funkcj-spania,50,50 Kolejną dość istotną kwestią jest problem antykoncepcji, która współcześnie jest traktowana, jak lek na grypę, czy witaminy. Obniżenie progu wiekowego młodzieży rozpoczynającej współżycie seksualne przyczyniła się do tego
Czym różni się impresariat artystyczny od koncertowego?
oryginalne wieszaki na ubraniahttps://deco-store.waw.pl/zaslony-na-zamowienie-szycie-warszawa/ Każde wydarzenie, niezależnie od jego rodzaju, we współczesnym świecie wymaga odpowiedniej oprawy. Wszystko po to, by event odpowiadał na potrzeby nawet najbardziej wymagających widzów. Impresariat jest po